26.06.2016
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport

Přes řeku z Holešovic do Karlína je to nejrychlejší lodí

Přes řeku z Holešovic do Karlína je to nejrychlejší lodí
Převozní loď HolKa
Od Velikonoc natrvalo z Holešovic do Karlína za pět minut! Přes řeku je to nejrychlejší lodí.  
24.březen 2016 - 08:30

Téměř dvacet tisíc cestujících přepravil loni od srpna do října mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem nejen nejnovější, ale také zdaleka nejkomfortnější pražský přívoz. Během zkušebního provozu překonal veškerá očekávání provozovatelů i cestujících.

Několika pasažérům připravil dokonce takový zážitek, že si na základě zkušenosti s ním udělali průkaz vůdců malých plavidel. Proto se městská část Praha 7 spolu s pražským magistrátem na základě dosažených výsledků rozhodly od letošního jara změnit jeho režim ze zkušebního na řádný a zajistit jej smluvně na dobu příštích deseti let.


Na Zelený čtvrtek 24. března 2016 v 11:00 hodin zahájí provoz nové pravidelné linky na ostrově Štvanice paní primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová a pánové Jan Čižínský, starosta Prahy 7, Roman Petrus, starosta Prahy 8, Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu hl. m. Prahy a Daniel Ženatý, synodní senior Českobratrské církve evangelické. Datum je stanoveno tak, aby už o Velikonocích sloužil přívoz Pražanům v plném rozsahu.

Podle jízdního řádu přívoz popluje již v rámci nového státního svátku na Velký pátek 25. března a od té chvíle bude přepravovat cestující denně až do 30. října 2016 v intervalu dvacet až třicet minut. Příjemnou novinkou je, že oproti loňskému roku bude přívoz ve všední dny vyplouvat již v 7 hodin, což umožní lépe zajistit dopravu pasažérů do zaměstnání a škol.

O víkendech bude přívoz jezdit od 8 hod. Ukončení provozu bude každý den ve 20 hod., od poloviny května do konce srpna až ve 21 hod. Přepravu na základě úspěšného zkušebního provozu zajišťuje nejstarší český provozovatel osobní lodní dopravy v Čechách, Pražská paroplavební společnost, a.s., která loni oslavila 150. výročí nepřetržité služby Pražanům a návštěvníkům Prahy.

Převozní loď, pojmenovaná na základě výsledků ankety občanů, nese jméno HolKa podle počátečních slabik čtvrtí, které spojuje. Výrazně se liší od ostatních pražských přívozů, a to zejména svým komfortem. Umožňuje to její koncepce, neboť se jedná o rychlý a snadno ovládatelný katamaran. Přístup na jeho palubu je bezbariérový, což zvyšuje pohodlí nejen cestujícím se sníženou schopností pohybu, ale  také  pasažérům, kteří mezi vltavskými břehy přepravují jízdní kola či dětské kočárky.

Pro všechny je připraveno pohodlné posezení, zpříjemňující cestu mezi méně známými, ale velmi malebnými pasážemi vltavských břehů. Přívoz P7 je důležitý i tím, že otevírá zcela nový přístup na ostrov Štvanice.

Nová sezónní linka vhodně doplní pět dosavadních přívozů, zapojených do systému Pražské integrované dopravy. Cestu mezi Holešovicemi a Karlínem zkrátí všem. Praktické měření ukázalo, že pěšky trvá cesta přes Hlávkův most od přístaviště k přístavišti 25 minut, tramvají 21 minut, kdežto lodí maximálně pět minut. Na lodi přitom platí jízdní doklady pražské MHD.

„Cením si toho, kolik lidí se pro myšlenku propojení Holešovic, Štvanice a Karlína nadchlo. Přívoz má dnes skutečně silnou skupinu fanoušků, kteří velmi stáli o pokračování jeho provozu. Celkově se za tři měsíce zkušebního provozu svezlo téměř 20 tisíc pasažérů. Jim všem můžeme poděkovat za to, že HolKa může brázdit Vltavu dalších deset let,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.    

„Velký ohlas, který přívoz sklidil v loňském roce, předčil očekávání nás všech. Ve slunečných dnech a o víkendech jej využilo přes 400 cestujících denně. Zařadil se tak mezi tři nejvyužívanější pražské přívozy,“ doplnil výsledky zkušebního provozu místostarosta Ondřej Mirovský.

„Pražská paroplavební společnost se vrátila k provozování přívozu v Praze po 85 letech. Od třicátých let minulého století až do roku 1944 zajišťovala spojení mezi Císařskou loukou a Vyšehradem vrtulovým parníčkem VLASTA. Do budoucna, až se podaří dobudovat přístavní infrastrukturu, počítá PPS s osazením lodě elektromotorem, aby byl přívoz P7 i plně ekologický,“ doplňuje Štěpán Rusňák, výkonný ředitel PPS.

V těchto dnech na sociálních sítích probíhá soutěž o krátký slogan, který by vystihoval, co přívoz HolKa pro Pražany znamená. Vítězný návrh bude uveden na boku lodi. Jeho autor bude pozván na oficiální zahájení, kde obdrží drobné dárky od partnerů přívozu.  

Prazskenovinky.cz informoval Martin Vokuš, tiskový mluvčí Městské části Praha 7.

(jv,Prazskenovinky.cz foto:p7)


Zdroj pitné vody Káraný, a. s., získal dotaci 84 milionů

Zdroj pitné vody Káraný, a. s., získal dotaci 84 milionů
Společnost Zdroj pitné vody Káraný, a. s., v němž má hl. m. Praha více než 98% akcií a který zásobuje pitnou vodou severní část Prahy a část Středočeského kraje, získala ze Státního fondu životního prostředí (SFŽP) dotaci ve výši 84 milionů korun.

Nositel Nobelovy ceny ocenil české studenty za výzkum rakoviny

Nositel Nobelovy ceny ocenil české studenty za výzkum rakoviny
Prestižní ocenění získali čeští studenti za své vědecké práce. Z rukou Jean-Marie Lehna, nositele Nobelovy ceny za chemii, převzali Cenu Sanofi za farmacii.

Ragbisté ČR prohráli s New Zealand Ambassador´13:30. Pěkná podívaná

Ragbisté ČR prohráli s New Zealand Ambassador´13:30. Pěkná podívaná
Na exhibiční ragbyové utkání výběru New Zealand Ambassador´s XV s českými ragbisty se i přes  velké popolední parno přišlo poslední červnovou sobotu na hřiště Tatry Smíchov podívat přes 3500 diváků a vůbec nelitovali.

Praha 4 má letní divadelní scénu v Braníku

Praha 4 má letní divadelní scénu v Braníku
Po pěti letech od uzavření přivítá Branické divadlo opět diváky. Ve čtvrtek 30. června 2016 zahájí v historické divadelní budově premiérou konverzační komedie „Běž za svou ženou“ letní divadelní festival v Praze 4.

Praha 4 zváží účast v projektu na autonomní elektrobus

Praha 4 zváží účast v projektu na autonomní elektrobus
Výbor pro energetické úspory Zastupitelstva městské části Praha 4 jednomyslně podpořil účast městské části Praha 4 v celoevropském projektu vývoje autonomního elektrobusu (elektrobusu bez řidiče), který bude provozován na veřejné komunikaci.
 
Titulní strana  |  Zprávy  |  Politika  |  Byznys  |  Regiony  |  Komentáře  |  Exkluzivně  |  Sport
Regiony:
















Nahoru
© REGIONÁLNÍ NOVINKY, a.s. | Zobrazit klasicky